Tuesday 5 July 2011

RUANG

Aku berdiri..tinggi ak memandang..
dalam ketinggian yang aku pandang itu.
aku terasa ak dalam satu ruang datar yang besar..
luas..tak nampak hujungnya..
kalau menjerit..bergaung..tapi rasanya orang tak dengar..

Aku duduk terpaku..nak menangis??
percuma air mata aku jatuh..jiwa mana yg akan dengar??
tertunduk ak mengenang nasib..
sepi...sepiii...mati hati aku...

aku bangun dari duduk tadi..
lemah sedikit..kekok kaki ku..tapi bernafas
aku mampu..lalu aku sampahhkan semua itu..
kata kata yang kurangnya lebih dari menyumpah,
kata kata yang memati hati..aku bakar
biar jadi abu kata orang..

lalu aku hias ruang yang besar itu..
aku cuba carik hujungnya..penat??
biar penat asal hati puas..
janji aku tak rasa aku tak cuba.
Janji aku tak mati dengan tanda tanya..

titik..
 .

No comments:

Post a Comment