Tuesday 29 May 2012

ISU MEREPEK

Dulu..masa aku kecik kecik dan comel
aku tak pernah pk pasal politik tak kisah la pasal apa pon
pasal jamban tak bagus ke..pasal nak tukar tayar kereta api kepada yg ada tiub ke
sume tu aku persetankan slamber je..biarlah diorg nak makan rasuah ke janji aku masa tu
hidup rilek je makan aiskrim..

tapi skrang..semua orang di sekeliling aku bercerita pasal politik..cerita itu la ini lah
mana yang gaduh pasal BR1M tak cukup bg la mana yg bising pasal Bendera itu tak cukup lawa la
itu la ini la..semua..dari ke timah joyah bedah.senah,makcik kiah..semua semua..
termasuk la isteri aku sendirik...tapi serius aku lebih suka dan bersembang pasal politik dengan isteri aku lagi
dari pada sembang dengan orang lain pasal politik pasal yg lain tu akan tuduh dan isteri aku akan sembang benda tu berdasarkan fakta yang dia dan lecture dia kaji..jgn memain hahahaha..

tadi aku tersentak bila orang tanya aku sokong mana..aku dalam kumpulan parti mana..aku akan cakap aku tak amik tau pasal politik..bila kau da jadi muda belia gagah perkasa dan ditakuti umum kau jgn espek org akan jawap "bgs la kau ni mcm ni la kita jgn amik tahu pasal politik..semua ni tipu" not in the million years la orang akan cakap begitu..hahaha mimpi mimpi..dan seperti kelaziman manusia yg di kecil kecilkan..mereka akan berkata begini..
kau ni tu sbb la bangsa kita jauh kat belakang..sbb apa sbb orang mcm kau la tak amik tau..tak amik kisah..
tak perjuangkan benda yang betul..kau ni kena amik tahu....smbil muka serius jari kena mcm ahli politik point muka org yg kene bebel..kening pulak kene rekut sikit menunjukkan serius... aku senyum.. masalahnya begini...

aku tak kata aku tak amik kisah..aku baca paper..aku berkawan dengan orang orang yang boleh dikatakan ilmu politik dia tinggi..yang menentang pon ada yang tgh berkuasa pon ada..cuma aku taknak berkata kosong..fitnah sana sini..cerita benda yg  betul ke tidak yang sumbernya entah kat mana..cerita yang bukan bukan mengaitkan agama orang..kita ni siapa???aku ni siapa nak persoalkan benda2 yang tak sahih ni.. kau nak kata kita kena lah bercakap apa yang orang ckap pasal si polan si polan ni dia mmg buat benda tak baik..minggu lepas dia curik tabung dana untuk bina tandas awam..bukti?ada?takda....

berpolitik la mcm mana pon nak politik tapi jgn sendakan agama..mcm mana org nak respek agama kita kalau kita pon senda senda kan agama... kita bergaduh dalam gelanggang sakit2 orang lain tepuk tangan seronok..komon bro...gua bukan bodoh..gua cuma senyap..
hahahahahhaa..lg pon apa sangat lah yg kau buat utk negara??duit ptptn pon tak habis bayar kau nak cakap itu ini..hahahahahah

No comments:

Post a Comment