Monday 25 July 2011

aku..aku bukan la penyajak,
yang layaknya bijak mencipta beribu bahasa yang kau suka
mahupun seorang pensyair yang dapat mengalunkan bahasa
dengan penuh kata kata mewah dari bibir..
aku hanyalah satu jasad yang berroh...
berjalan atas paksi yang sama..meneliti pada tanah
yang sama seperti kamu,meghela nafas2 ringan dari udara
menjunjung langit yang berlapis tujuh..
hidup dalam ketelitian waktu...

aku manusia hanya manusia..
berdarah merah sama seperti kamu..
membuat salah pada pada waktu yg sering memutarkan masa..
kadang kadang aku jatuh juga..tapi kamu..
iya kamu..datang hampiri aku selalu bukan?
tarik tangan aku yg jatuh ini..kadang2 turut sama menangis
dengan kesedihan masa aku..
indah nya kamu kekasih, tidak pernah lari dari aku..
kamu umpama unggas yang sering kali hinggap ke bahu aku tanpa lari..
indah kamu..dalam hati aku..tidak terperi
...
jika..jika sinar air di laut itu datang nya dari matahari,
tatkala gembira nya hati aku kerna datang nya dari gembiranya kamu.

titik.

1 comment:

  1. saya selalu mengharapkan lebih kan dari awak tapi awak selalu beri tanpa mengeluh. Cinta awak sangat.

    ReplyDelete