Sunday 22 January 2012

kisah pujangga dan cinta

Kisah si jiwa...tiap tiap pelusuk daerah.tak terkecuali pekan pekan tersembunyi satu satu sayangkan si pujangga.kata mereka pujangga itu kata nya sentiasa memberikan mereka rasa.dan mereka  tiap tiap satunya jiwa inginkan pujangga.tiap tiap satu satu merasa puas dengan pujangga tidak satupun menolak pujangga jika ia inginkan mereka.


Kisah si pujangga..aku dapat tiap satu satu jiwa dengan hanya kata kata..dan tidak ada satu pun yg tidak puas

Dengan aku.dari pada si gembira,si sedih,si kasih,si sayang semua aku telah lalui.tak satu pun terkecuali.

Lalu hati bersuara.kamu hanya bangga dengan apa yg tidak benar.jgan lah kamu beromong seolah kamu ada segalanya.hati berkata sinis..


Sipujangga hanya terdiam.lalu membentak..katakan pada aku hati.dengan rasa apa aku tidak pernah bersama.kamu tidak tahu bukan semua rasa telah aku miliki...aku adalah hati pujangga.tiap tiap satu satu rasa yang kamu menangi yang ada pada kamu semuanya aku catit.kamu kekurangan satu rasa.rasa cinta pujangga rasa cinta.


Bagaimana rasa cinta itu wahai hati.aku didalam fikiran yang aku memiliki semua rasa.akan tetapi aku hanya bermegah dengan benda yg tiada.


Published with Blogger-droid v2.0.3

No comments:

Post a Comment