Monday 3 October 2011

CAHAYA

Saat aku menoleh di sebelah apa yang aku tiada...
aku umpamanya menoleh dengan rasa yang gembira..
dari cahaya mata kamu..dari apa yang ada pada kamu
jiwa khususnya..aku umpama di dendangkan dengan
seribu bahasa lagu yang aku amati..lagu lagu yang mendayu
didendangkan di telinga lalu menusuk hati...
senyuman kamu itu boleh buat aku gila barangkali..
manis umpanya aku di timpa dengan gula2 kapas yang
besarnya aku tidak penah bayangkan..

cerianya kamu itu sayang..umpama apa yang tidak pernah aku
saksikan..umpamanya aku berjalan di keindahan di mana
unggas-unggas berkawan kawanan menyanyikan lagu lagu cinta..

hati kamu yang aku paling suka...tiap kali aku menusuk dalam
hati kamu apa yang aku pandang adalah kejujuran..aku sayang
hati kamu..hati kamu penuh dengan warna..dan aku jumpa
sayang dalam hati itu...

terima kasih wahai sayang yang berjiwa...aku sayang kamu.

1 comment: